Informacja o realizacji wieloletniego rządowego Programu "Posiłek w szkole i w domu" na lata 2024-2028
Gmina Tarnogród w 2024 r. otrzymała dofinansowanie na realizację zadania własnego w zakresie dożywiania dzieci i zapewnienia posiłku osobom tego pozbawionym w ramach wieloletniego rządowego programu "Posiłek w szkole i w domu" na lata 2024-2028: Moduł 1 - Dla Dzieci i Młodzieży oraz Moduł 2 – Dla Osób Dorosłych, z przeznaczeniem na dofinansowanie wsparcia w formie posiłku, świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności, świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych.
Źródło finansowania:
Zadanie finansowane jest ze środków budżetu państwa w ramach dotacji celowej oraz środków własnych gminy.
Cel zadania:
Celem zadania jest zapewnienie posiłku dzieciom, uczniom i młodzieży oraz objęcie pomocą osób dorosłych, zwłaszcza osób starszych, chorych lub niepełnosprawnych i samotnych.
Grupa docelowa:
Pomoc trafi zarówno do osób starszych, niepełnosprawnych, o niskich dochodach, jak i do dzieci, które wychowują się w rodzinach znajdujących się w trudnej sytuacji – spełniających warunki wskazane w ustawie o pomocy społecznej oraz kryterium dochodowe, tj. 200 % kryterium dochodowego uprawniającego do świadczeń z pomocy społecznej.
Realizator zadania:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnogrodzie
Środki finansowe, wysokość dofinansowania:
Całkowita wartość zadania: 125 000,00 zł
- dotacja celowa z budżetu państwa: 100 000,00 zł (80,00%)
- środki własne gminy: 25 000,00 zł (20,00%)
Data podpisania umowy: 19.03.2024
Termin realizacji:
Termin rozpoczęcia realizacji zadania: 01.01.2024 r.
Termin zakończenia realizacji zadania: 31.12.2024 r.
- Szczegóły
- Grzegorz
- Kategoria: Strona główna
- Odsłony: 396
Wnioski o informację publiczną z 2018 r.
Wnioski o informację publiczną z 2019 r.
- Szczegóły
- Grzegorz
- Kategoria: Strona główna
- Odsłony: 1225
Dowóz na szczepienia
Burmistrz Tarnogrodu informuje osoby niepełnosprawne tj. posiadające aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N oraz osoby, które mają obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do punktu szczepień o możliwości skorzystania z bezpłatnego dowozu do najbliższego punktu szczepień.
Osoby zainteresowane prosimy o kontakt pod nr telefonu 535 564 172 lub (84) 689 70 40 w godzinach od 8:00 do 15:00.
- Szczegóły
- Grzegorz
- Kategoria: Strona główna
- Odsłony: 1846
Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo – rusza kampania informacyjno-edukacyjna dla klientów ZUS
Coraz więcej osób pobiera świadczenia na konto bankowe. Jednak część klientów w dalszym ciągu decyduje, aby wypłaty z ZUS otrzymywać w gotówce. Jak wskazują badania przeprowadzone przez ZUS wśród tych osób, taka decyzja wynika w dużej mierze z braku wiedzy o tym jak korzystać z rachunku bankowego, a szczególnie z bankowości elektronicznej. Dzięki kampanii „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo” chcemy upowszechnić wśród seniorów wiedzę na temat korzyści, jakie daje konto w banku i jak bezpiecznie z niego korzystać.
Chcemy aby nasi klienci swobodnie i bez lęku korzystali z rachunków bankowych. Dysponowali swoimi pieniędzmi, nie narażając się na kradzież, oszustwa czy inne niebezpieczeństwa. Pobierali na konto swoje świadczenia, płacili rachunki oraz robili zakupy on-line. Wychodząc do sklepu czy apteki używali karty płatniczej. Bo rachunek bankowy jest bezpieczny i wygodny, a otrzymywanie świadczeń z ZUS na konto w banku pozwala na bezpieczny dostęp do nich, co jest szczególnie ważne w czasie pandemii.
Korzystaj z rachunku bankowego, otrzymuj świadczenia na konto i bądź bezpieczny!
W trakcie kampanii „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo” chcemy pokazać naszym klientom, że korzystanie z konta bankowego i bankowości elektronicznej jest łatwe. Nasi klienci dowiedzą się:
- jakie korzyści daje posiadanie konta w banku,
- jak założyć konto bankowe,
- jak zmienić sposób wypłaty świadczeń w ZUS,
- o czym muszą pamiętać, gdy korzystają z konta bankowego przez internet.
Informacje te zapewnią seniorom bezpieczeństwo w świecie, w którym trudno obejść się bez internetu. Umiejętność korzystania z internetu, bankowości elektronicznej i usług online ułatwia załatwianie codziennych spraw. Przez internet można załatwić sprawy w urzędach, robić zakupy, płacić rachunki czy kontaktować się z najbliższymi.
Szczegółowe informacje są dostępne na stronie internetowej kampanii „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo” „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo”.
Bezpłatny rachunek w każdym banku
Jeśli nie masz konta w żadnym banku, możesz założyć bezpłatny podstawowy rachunek płatniczy (PRP). Zrobisz to w banku, w oddziałach banków zagranicznych, instytucjach kredytowych i spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych, które prowadzą rachunki płatnicze dla konsumentów.
Podstawowy rachunek płatniczy jest bezpłatny
Oznacza to, że za darmo możesz:
- otworzyć i prowadzić konto w banku,
- otrzymać kartę płatniczą (za jej obsługę również nie płacisz),
- wypłacać pieniądze w bankomatach i wpłacać je do wpłatomatów banku (nielimitowana liczba transakcji w bankomatach Twojego banku w Polsce),
- 5 razy w miesiącu zlecić transakcje płatnicze (zlecenia stałe, przelewy, polecenia zapłaty),
- 5 razy w miesiącu wypłacić gotówkę z bankomatów innych banków.
Co daje Ci podstawowy rachunek płatniczy
Jeśli masz Podstawowy Rachunek Płatniczy, możesz:
- otrzymywać przelewy oraz wpłacać pieniądze na swój rachunek,
- wypłacać gotówkę w banku lub w bankomacie (w Polsce i za granicą),
- płacić kartą,
- wypłacać gotówkę przy użyciu terminala płatniczego podczas robienia zakupów i płacenia za nie kartą płatniczą,
- realizować zlecenia płatnicze.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Dz.U. 2020 poz. 794, art. 59ia).
- Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/92/UE z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie porównywalności opłat związanych z rachunkami płatniczymi, przenoszenia rachunku płatniczego oraz dostępu do podstawowego rachunku płatniczego.
- Szczegóły
- Grzegorz
- Kategoria: Strona główna
- Odsłony: 1813